JC De Wester

info@judoclubdewester.nl

Onderdeel van:

Algemene Informatie

Judoclub de Wester in Enschede is een judoclub  aangesloten bij de I.B.F.
De "internationale Budo Federatie” is een in 1974 opgerichte organisatie, die de judoka de mogelijkheid biedt om op geheel eigen wijze met zijn/haar sport bezig te zijn. Op het gebied van recreatieve gevechts- en verdedigingssporten is de Internationale Budo Federatie toonaangevend qua (inter-)nationale wedstrijden, stages en diverse opleidingen.

Judo wordt op grote schaal beoefend en kent vooral veel jeugdleden wegens het opvoedende karakter. Het met elkaar rekening houden komt in het "spel" zeer nadrukkelijk naar voren. Niet bang hoeven te zijn komt naar voren door het beoefenen van diverse belangrijke lichamelijke prestaties, zoals het duwen, trekken, tillen, stappen, rollen, kortom allerlei belangrijke oefeningen waarbij het lichaam benut en gebruikt wordt, hetgeen voor de jeugd tijdens de groei en ontwikkeling van hun lichaam onmisbaar is.

Judo is niet alleen een wedstrijdsport, maar het is vooral ook een recreatiesport die bedoeld is voor het algemeen welzijn en de lichamelijke opvoeding.

Met een zeer actieve groep wedstrijdjudoka’s en veel beginnende judoka’s  biedt de Wester voor  ieder wat wils.

Onder de knop "lestijden en kosten" vindt u alle lestijden en verdere info over onze club

Onze sensei is Henk Hesselink ( 8e DAN judo ).
Een leraar die zijn sporen in de judosport  al ruimschoots heeft verdiend.

Het hele jaar door nemen we deel aan nationale en internationale wedstrijden,er is dus altijd wel en toernooi waar je aan mee kunt doen, gevorderd of beginner, dat maakt niet uit.

Fair Play en kindvriendelijk sporten zijn van groot belang voor jeugdige sporters. dit proberen wij bij onze vereniging te bevorderen. Hierdoor wordt de 'kwaliteit' van het sporten vergroot.